Jumaat, 30 September 2011

wafer??? euw...

Salam pembuka bicara...

Nak offer saya wafer? euw.. saya tak suka.

Tapi itu dulu.

Saya memang tak suka wafer sebab dia terlalu manis. Tapi beberapa hari ini, saya terlalu craving kan wafer. Sebenarnya lebih craving kan bau wafer. Buat pertama kalinya, saya dapat habiskan sehidangan wafer. Dan saya bau wafer tu sampai dah tak ada bau. Tapi saya dah pesan coklat letak sikit je.


Saya craving kan wafer memang sesuatu yang pelik. Sebab bau wafer pun saya tak suka, sangat-sangat tak suka bau wafer. Bau dia buat saya rasa nak muntah. Rasa dia lagi lah tak suka sebab manis. Saya seorang yang tak minat makanan atau minuman yang manis. Terus terang saya cakap, saya buat air memang fail sebab orang sentiasa complain tak manis. Padahal, saya dah rasa cukup manis.

Siapa yang pernah baca entri saya sebelum ini, mesti pernah terbaca saya memang amalkan makan madu. Tapi madu tu saya akan campur kan dengan air 1 cawan sebab tak nak rasa manis. Air satu mug tambah madu 1 sudu. Saya kata dah manis. Orang kata tawar je.

Mungkin betul apa orang kata, kalau tak suka atau benci sesuatu, jangan keterlaluan benci, nanti jadi suka. Erk, bukan patut ye orang ke?

p/s: Harap hari ini gaji, nak beli barang-barang yang penting untuk majlis. Boleh merayap dekat Rawang malam nanti dengan family.

xoxo

33 komen:

Edy Zaidi berkata...

adeh...lapar lak tgk gambar makanan pagi2

Myra Jay berkata...

Myra suka giler wafer, bau dia dah buat tergugat jiwa :)

siti kektus berkata...

hehe. suka wafer coklat campur strawbery. sedap. tapi tak suka wafer gardenia yg baru tu. hehehe :p

Kakzakie berkata...

Anak-anak kakak pun tak suka manis tapi bila jumpa wafer ini mesti nak beli. Lepas makan wafer dia tak minum lain - minum mesti air mineral.... dah biasa agaknya....

Mommy Fara berkata...

Hehehehe...

Sy suka waffle. Tp sy mcm awak gak. Tak suka manis. Klu waffle selalu sy rewuest butter je.

nabila azmi berkata...

uu..tringin wafer gakla..huuu..eh sy follow awk k=)

Tentang Kita berkata...

sukaer mkn wafer, peanut + blueberry...so delicious...nyum nyum

nabilah_2908 berkata...

saya suka..!! hehe..

tiap kali beli..sure akan minta blueberry+peanut...so ada masam2manis sikit...xmuak.. :)

hrumm...nak beli barang2 penting tuk majlis..? majlis apa tu...? :)

SweetLikeWhat berkata...

eeh sedap nampaknye..:)

ikatankasihku berkata...

ok, insting cakap hari ni gaji,..hehehehe

meaw berkata...

wafer ah sedap!hehe

Asyila Zainuddin berkata...

hehe.. betul tu, jgn benci sangat nanti lame2 jd suke..

Zefa NorAsmara berkata...

Ibu yusuf sangat suka wafer.. tapi dgn coklat atau mentega kacang sahaja.. :D

♥cmª shIemª♥ berkata...

cma pun x suke manis2..
tp wafer ttp mkn...
even sgt manis...
:)

teha berkata...

wafer sedaappp laa... hehe

Bella Bell berkata...

dulu saya tak suka manis.. tapi sejak duduk dekat dengan negeri kelantan ni, asyik makan manis je.. dan makanan manis tu sangat sedap.. hahaha..


betul la cakap awak tu, jangan benci sangat, nanti suka.. *kita sama je.. hehehe!!~

✿Dear Yayah✿ berkata...

same la gn mak sy.. air teh sy buat asek ckp manis je.. padahal baru letak bape sudu je dlm satu jag tu.. mungkin die takut kencing manis kan.. huu.. tapi wafer memg sedappp. ^^

cik sakdi berkata...

oo kira kuat manis la ni, mst buat air xmanis kan. huhu bgus la

Finaz Jaafar berkata...

ermm bgs la tak kuat manis..elok utk kesihatan tau..

ermm waffle adlh kegemaran sy gk

Aesya Zealous berkata...

dulu suke wafer.. tp dh lama xmkn wafer sbb terlalu manis..huuu

Hana Soffelia berkata...

Dhiera, kita sama k. Hana pun tak suka wafer. But since singgah kat petronas after blik keje, bau wafernya sgtlah harum semerbak, terus terorder wafer berinti jem blueberry cmpur coklt, sekali mkn terus jatuh cinta. suka2.. ^_^

Psst, syoknya mau shoppping2.

Ct Arina berkata...

dhiera x suke manis mcm ayah saye. buat air teh 1 teko. tp gule 1 sudu je. kejadah. penyudahnye tiap2 pagi g sekolah minum air teh tawar. haha^^ rindu ayah!

saye penggemar tegar wafer. hihi^^ nex time ce try coklat + peanut butter. best! ;D

cik pha berkata...

aku suka tahap icu WAFER weh aku suka,kalu cmpur ngn 2 jenis perisaaa aaaa kau buat aku lapapaaaaaa

izfanora berkata...

lapar lah pulak.. :P

best nyer dh nak majlis yer..

Run Away berkata...

dia owg tak leh kew cipta wafer..berasa peda...mesti lagi sedap kan..hik...;d

Hanis MY berkata...

Peberet tau... Peanut n choco...yum!

amna berkata...

hurm. sedapnya waffle !
bluberry + chocolate superb3!

ade2mama berkata...

adoohhhh sdap nyee....nk crik malam ny jgk..law ttupa ku suru dye buka kdai ..kikiiki

syahirooAhmad berkata...

tapikan dhira rase wafer dulu dah sekarang tak sama. kulitnye nipis n rapuh.. mungkin bancuhan tepung tu kot.. kalau dulu tak silap. macam tebal je.. ke aku yang salah makan ni? :D

Ungu Violet berkata...

bau wafer mmg menggoda...huhu

aimie amalina berkata...

waaaaaaaaaaaaaa
suke jugakk!
nape wafer ni menggiuuuurrrkan aii
waa,,tekanan jek tgk
kikiki

Ini Kisah Tia berkata...

hahaa . kita sama . gile sebelum ni Tia benci sangat dengan wafer ni . sekali last2 , hantu wafer dah jadinya sekarang ..

aibat berkata...

ish..lamanya dah tak makan wafer...:)