Selasa, 20 Disember 2011

Siapa tengok moneydrop?

Salam pembuka bicara..

Meh-meh nak tanya sape tengok 1 juta money drop? Tengok tak tengok tak? Ala, permainan realiti secara live mula dari sejuta ringgit. Best ye dapat pegang sejuta! Apa nak buat dengan sejuta ea?

Kadang-kadang kan rasa macam

"ala..soalan senang je! tak kan tak boleh jawab!"

Kadang-kadang tu rasa,

"eh, soalan apa ni? tak tahu". hahahaha

Lawak la.

Tapi yang saya perasan kalau soalan yang jawapan nya ada buah kurma kan mesti dorang failed nak jawab. Macam hari tu 'mana satu paling banyak kalori?' dengan soalan 'mana satu paling banyak karbohidrat?'. Ada yang jawab pisang la apa la. Saya kat rumah, bukan lah jawapan dia kurma! eiiii...geram dorang jawab salah.

sumber: google

Kalau belajar agama, mesti tahu yang Nabi SAW pernah berbuka puasa dengan sebiji kurma. Pernah terfikir tak kenapa? Sebab tenaga dalam sebiji kurma paling tinggi nak dibandingkan dengan makanan lain pada zaman Nabi SAW. Zaman sekarang, kebanyakan makanan kita high fat confirm-confirm la high kalori.

Ada tu soalan sejarah, 'mana satu yang berlaku dahulu?'. Pilihan jawapan antara ingat tak ingat perang larut, pembunuhan birch, serangan jepun, Malayan Union. Ada yang jawab serangan jepun. Serius terbahak-bahak gelak. Soalan sejarah ni. Adik saya sampai kata, "aku belum ambil SPM pun aku tahu aku tak kan jawab Malayan Union dengan serangan jepun". Jepun paling last jajah Tanah Melayu sebelum British ambil alih balik. Tak kan serangan jepun berlaku dulu sebelum yang lain.

Soalan sains plak 'berapa berat otak?'. Saiz otak tu sebesar dua penumbuk tangan kite je. Tak kan berat sampai 12.5lb kan? Tapi kalau saya kena jawab, saya pun tak tahu dalam pound kalau kilogram tahu la~ 1.5kg jerk. hekhek

sumber: google

Soalan pengetahuan am, serius soalan senang. 'mana satu makanan berasal dari negeri sembilan?' Jawapan ye harus lah masok lomak. Favourite saya tu. Tiap-tiap hari kalau boleh nak pekena masak lemak cili padi kaw-kaw. Ok. Saya orang minang, fine! Itu pun boleh jawab salah. hahaha

Kemain kan gelakkan orang. Cuba main sendiri! Ada satu pasangan je yang pernah bawak balik dengan duit RM100 000. Itu pun rasa pergh dasyat lah! Untung la badan, free-free dapat RM50 000 sorang.

Apa pun Tomok tetap menang dengan duit sejuta sebab dia menang one in a million.

xoxo

22 komen:

CIK MAY berkata...

tang berat otak tu, i pin no ide!!haha...kadang-kadang pk..mesti budak sek pun golek2 gelak tau jwpn kan..haha...tapi tak boleh lupe soalan, negeri mane ade 2 kaler kat bendera..haiya.tu pun kene diskus 20saat.

Myra Jay berkata...

Memang bila kita tgk kat rumah rasa geram je diorang tak leh jawab..

Cer Dhiera main online, akak main online baru tau soalan susah ke senang ;)

J.Syazwana berkata...

hahaha tetiba masuk part tomok pulak kan. hehehe

tak pernah pon tengok sebab takdak astro. tapi Akram selalu jugak lah dok2 cerita2 ni. huhu

siti kektus berkata...

Hehehe.
Dorang neves sgt kot masa tu. Tu yg tak dapat jawab. :)

Pocket berkata...

masaalah paling utama tu part gabra kot. kalau kita kat umah, memang la ingat. yg gabra kat studio tu yg pening tu. haha

Kak Aishah berkata...

Kadang bila kita ade kat tempat tu kita panik or jadi terlupa seketika, atau pun gelabah, so kita tak dapat pikir dgn baik. So tak dapat jawab dgn baik jugak...

ain berkata...

hehehe.... best kan game tu... tapi untuk peserta, mesti diorang dah buat soal jawab latar belakang, perkerjaan, pendidikan etc2 terlebih dulu, supaya bole bagi soalan sesuai ngan diorang. jadi soalan yang mudah bagi kite, tak mudah bagi orang lain...sebab latarbelakang tak sama.

contohnya, kalau peserta berasal dari sabah / serawak, takkan diorang dapat soalan berkaitan dengan negeri diorang kot...senang sangat kalau camtu....

Wen berkata...

hehehe dhiera p la join.. nnt wen support. dah emnang jagan lupa wen lak hee

aReLaN berkata...

hahaha...xprnh tgk pn.nk tgk gk skali.dgr kte ade contest gk utk penonton.sme cm dlm tv nye la tp kte buat on9.

wan nurul hezrina berkata...

betullah.akakpun geram..mmg confident jer dier jawap pisang..akak makan pisang lagi angin adalah..haha kita org islam lebih tahu khasiat kurma=)

kayrul-shah berkata...

tengok macam senang jer soalan tue..naper la yg masuk tue tak leh jawap...

apik pehe berkata...

hehehe..hebat lah..apik nak masuk gak permainan tu

aleen aiden berkata...

tak pernah tengok.sebab tengok citer lain.nak kena tengok juga nih.macam menarik je.hu3

Juliet_iRa~" berkata...

ehhehe..org y tgk kat umah y smgt ek..hehehe ;p

Ct Aja berkata...

cam best je permainan ni...hiihih

mama aini berkata...

dhiera mama tgk sesekali je..untung kan kalau dpt join & dpt duit !!..he2x..mata duitan..

LAici KAng Ais berkata...

tetiba je tomok. haha

KhaiRin berkata...

xpenah tgk tp dr pelbagai ulasan rs nyer mmg pengarah suh wat cm tu kot...nk kasi penonton wat dosa mengumpat n mengata peserta hehehehe

♥cmª shIemª♥ berkata...

x tgk...huhu..

faizal mohd berkata...

malas tengok rancangan tu. sakit ati jek orang yg tengok kat rumah. hahaha. :)

Zakia berkata...

saya suke citer tu..best!!

Afzainizam berkata...

uihhh bijaknyerrr koooo.... aku bab bab ni memnang kalah beb... pasal daya ingatan aku kurang pengetahuan am

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
overhaul motorsikal