Rabu, 26 Oktober 2011

Bunga apa ye ni, bunga pom pom ke?

Salam pembuka bicara..

Ada sesiapa tak tahu ini bunga apa? Saya panggil dia bunga pom-pom. Saya ingat nak beli bunga ni untuk hias dalam bilik sebab dia tahan lama. Hampir 3 minggu bunga ni saya letak di meja solek bilik tapi baru mula tukar kekuningan sekarang. Bezanya, bunga ni dah tak ada bau.


Kawan saya yang bagi bunga ni. Dia sendiri tak tahu nama bunga ni sebab wedding planner yang sediakan. Sebenarnya, dia guna bunga ni buat hantaran masa dia bernikah. Lepas habis majlis nikah, dia bagi kawan-kawan dia ni~

Saya sangat sukakan bunga ni. Kalau ada yang tahu bunga apa ni, bagitahu ye.

xoxo

18 komen:

Zakia berkata...

ni bukan bunga yg org slalu buat hantaran tu ke..kekwa ek..

MaMa AiNi berkata...

assalam..dhiera ..bunga ni memang tahan lama !!..mungkin dia salah satu dari specis bunga kekwa !!!..mama teka je..sori kalau salah ya..hu2x..

Akue Achik berkata...

err..sy tak tahu..huhu

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

xpernah jumpe pon bunga ni.. tapi sekali nengok cam sayur barakoli jer :)

BENA berkata...

ishhhhhhh ;) kite pon tak tahu. tak dapat membantu. hihihi ;)

faizal mohd berkata...

bunga-bunga cinta layu dipusara. hehe :)

bunga kekwa ni.

NaeBlog berkata...

setuju dgn Faizal mohd, bunga kekwa...

APAN berkata...

pelik je rupa bunga ni.aku x penah tengok lagi bunga sebegini.huhu...

MIMIE AIZA berkata...

suke bunga jugak... tp x tau ape nama dia

tiefazatie berkata...

wah..lamanya die tahan nie..

Wanie berkata...

waa..xtau jugak..macam rambutan..hehe..ade warne lain tak?klu tahan lame menag berbaloi la..

iMBobo berkata...

ada bau tak bunga ni?

Ungu Violet berkata...

bunga kecik2 ke tuh...
ntah ler..xtau gak nama dia..cian kt bunga tu xder sape tau nama dia..huhu

Cik Anita berkata...

eh.

ni bunga apa??

xtau pun..?

♥cmª shIemª♥ berkata...

sekali pandang cam bunga taik ayam..
dua kali pandang..cam bunga kekwa..tp kaler ijau..huhu..

cma bukan peminat bunga..
takat bunga2 bese tu cam la jugak..hehehehe...^_^

nabilah_2908 berkata...

kalau di kedai2 india...lagi2 yg buat kalung bunga tu...bnyk di jual bunga2 ni..

tak silap sy..org india mmg gunakan bunga jenis ini + bunga melur adakalanya campur bunga tahi ayam tuk buat kalung yg beso tu... :)

aimie amalina berkata...

ayooooo
kenapa bunge ni sgt comel wooo
hehehe



tapi mimi x taw bunge ape ni
hehehehe

ctk berkata...

kenapa ct xdpt tgk gambarnyer..haishh..line la nie..
ermm....mesti cOmey kan :D