Sabtu, 7 April 2012

Semoga ceria sepanjang hari!

Salam pembuka bicara...


Selamat pagi! Sudah breakfast ke belum? Pagi ni saya ada meeting dengan customer dari Eropah. Adoi, malasnya. Motif tajuk entri??? Saya pun tak tahu.


Sejak duduk menyewa, duduk sendiri ni, saya rajin la jugak memasak kat dapur. Lagipun, bilik dekat sangat dengan dapur. he. Z pula asyik-asyik beli barang mentah untuk masak itu dan ini.


Setakat ni, dapat lah pujian sedap masakan dari dia. ngee. Hari tu, bagitahu mak yang Z suruh masak ini, ini, ini. Besok nya mak telefon tanya sedap ke tak dekat Z. Z tak cakap pun dengan saya sedap tapi dia cakap dekat mak saya yang saya masak sedap.  ngee. Suka!




Selama ni selalu kena kutuk kononnya kita tak reti masak. Orang lelaki suka kutuk perempuan tak pandai masak kot. Bila sekali dah rasa amekaw, siap suruh masak banyak kali. Baru tahu penangan air tangan saya. Sekarang ni, dia dah macam buat wishlist makanan yang dia nak makan tapi saya masak. Yang dok sebut-sebut sampai hari ni, jagung rebus. Senang je nak masak tapi kena bagi pemerhatian lebih takut air dia kering. Tu yang malas nak masak.


Breakfast pagi ni nasi goreng. Z dah beli siap-siap barang untuk masak semalam lepas balik kerja. Eh, saya goreng nasi tak pakai perencah ok! Tak main la perencah perencah ni. hukhuk. Hasilnya, tak ada gambar sebab malas nak upload dan malas nak transfer gambar pagi-pagi. Nasib kerja masuk pukul 9. Boleh la masak. Kalau rajin, nanti saya upload gambar ye.


Agak-agak, kalau saya bagi cadangan nak jadi surirumah. Lulus tak ea?


xoxo

35 komen:

CintaZulaikha berkata...

hahhahhha, wajib LULUS nih.....hehhhe

Kakzakie berkata...

Insya-Allah kalau pandai pegang bawang/pisau/bagai bila di dapur bolehlah masak tu... jgn takut memang Allah kurniakan naluri wanita biasanya boleh memasak... cuma nak atau tidak aje dhiera...

p/s: Kalau z kata tak sedap suruh dia pulak masak heee....

HeNRieTTa JoSe berkata...

suka la tuh, dapat makan air tangan orang yg disayang....hehehe....

lia fen berkata...

hahahaha boleh ke jd surirumah..best lg keje kot..xde bosan sgt..nk tgk hasil nasi goreng anda.....;)

J.Syazwana berkata...

bestnya masak untuk tunang.
sweet gila okey.
huhuhu

♥cmª shIemª♥ berkata...

hehe..dah boleh masak..
lulus la tu..

opss..jgn lupa..
selain memasak,mengemas,membasuh dan mcm2 mem lagi tau.. :)

cikguNae berkata...

LULUS!!!!!
haha... Semoga keceriaan, kebahagiaan milik kita semua ^^

sweethOneY berkata...

Hehe comel je rajinnya masakkan. Kita dulu sebelum kawen kdg2 dtg angin nak masak pun bila pergi piknik je :P

teha berkata...

komfem lulus ! hahaha !

Hana Soffelia berkata...

Lulus! haha

Ezad Skytech berkata...

kalau nak buat nasi goreng ni..main campak2 je bahannya lagi sedap kan..kalau guna perencah mcm tak asli..hee~

KhaiRin : anies berkata...

da prepare btol2 ke jd surirumah?tkt x betah je nnt heheh

Bidadari Syurga berkata...

itu guran manja namanya... hahahaha... comel.... tang masak jagung tu mcm alasan tu... hahahaha... beli aja... lagi sedap... heeeeeeeeeeee....

ps: surirumah? takut boring nanti..

mama aini berkata...

ehem..memang dah sesuai jadi suri..he2x..pandainya dhiera masak ek?..bertuah en.z tu kan !!!..

♥cmª shIemª♥ berkata...

hehe..komen lagi..
pagi ni mkn cekodok n nasi lemak!! nyam3..

dhiera berkata...

@CintaZulaikha
amin...kalau betul2 lulus. hakhak

dhiera berkata...

@Kakzakie
saya pun rasa perempuan memang ada naluri semulajadi macam ni~

dhiera berkata...

@HeNRieTTa JoSe
harus lah kan~

dhiera berkata...

@lia fen
kite rasa macam best je jadi surirumah sambil berbisnes~

dhiera berkata...

@J.Syazwana
wana lagi rajin masak untuk akram~

dhiera berkata...

@♥cmª shIemª♥
semua tu haruslah tahu sebab dah duduk asrama 10tahun kan~

dhiera berkata...

@cikguNae
amin~

dhiera berkata...

@sweethOneY
ok la tu.. masak jugak. dah kawen izza lagi rajin masak kan~

dhiera berkata...

@teha
confirm~

dhiera berkata...

@Hana Soffelia
yeay!! lulus~

dhiera berkata...

@Ezad Skytech
sangat betul! setuju.. guna perencah memang sedap tapi tak asli sangat. he

dhiera berkata...

@KhaiRin : anies
surirumah aka blogger full time. sambil buat bisnes ke?

dhiera berkata...

@Bidadari Syurga
tahu tak pe..memang nampak macam nak bagi alasan je kan?

dhiera berkata...

@mama aini
anak mama, cik n pun mesti pandai masak kan~

dhiera berkata...

@♥cmª shIemª♥
nasi lemak?? nyum nyum~

APAN berkata...

da jadi bini orang kena la tau masak...bonus la kalau selalu kena puji pastu suami pun suka apa yg kita masak.kebarangkalian utk dimadukan kurang.hehe... :)

[sutera kasih] berkata...

lulus tu..konfem punyala hehe
practice make perfect :P

Hanie Dew berkata...

customer dar eropah..hensem tak. hahahha

wahhh..untungla pandai masak. kene puji lagi tu. nak nasi goreng jugak.

ctk berkata...

lau da msk sedap..mmg lulus lerrrr...hehehehe

Afzainizam berkata...

oohhh pandai memasak tu menjadikan lelaki lebih sayang tu... kalau sedap lagi lah sayang...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
nissan ad resort y10