Khamis, 7 Julai 2011

Madu tulen yang murah

Salam pembuka bicara..

Ingat tak entri ini dimana saya ada ceritakan serba sedikit kajian saintifik madu yang tidak boleh diolah menggunakan bahan kimia. Ada yang tanya, mana nak dapat madu asli ini sebab kat pasaran banyak yang tidak asli.

Saya pun ada berjanji untuk memberitahu sesuatu di sini.

Saya ada seorang kawan yang menjual madu. Madu yang dia jual ni memang original bermaksud memang tak ada campuran gula. Terbaik dari ladang gunung. Harga yang dia jual memang superb murah dari harga pasaran.

Jenis dan harga
1. Madu gunung


Diambil di kawasan pergunungan dan sukar diperolehi. Harga RM 75 sebotol. Botol besar.

2.
Royal honey @ Royal jelly

Sesuai digunakan utk masalah dalaman dan amat sesuai untuk orang yg sering sakit. Boleh digunakan utk merawat penyakit asma dan masalah dalaman yang lain. Harga RM 75 sebotol. Botol besar.

3. Madu tualang

Original diperolehi dari hutan, tiada campuran gula. Turut sesuai digunakan untuk masalah dalaman. Jika masalah dalaman adalah serius, digalakkan mengambil royal honey terlebih dahulu, dan seterusnya berterusan mengambil madu tualang. Madu ini juga dapat melancarkan peredaran darah. Harga RM50 sebotol. Botol besar.

Harga yang kawan saya jual ini sangat murah kalau nak bandingkan dengan harga pasaran yang mencecah sehingga RM90 ke atas. Madu ini mahal sebab susah untuk di cari. Malah, risiko disengat sangat tinggi jika tidak menggunakan pakaian yang betul. Kawan saya jual dalam botol bersaiz besar seperti botol besar kicap tu. Kat pasaran kebanyakannya jual dalam saiz botol kecil (botol kicap yang kecil) pun sudah berharga RM 40 (roughly).

Kalau kamu berminat nak beli, kamu boleh emel saya atau kawan saya. Saya hanya tolong kawan promote. Kalau yang jauh tu, kawan saya boleh pos kan tapi saya tak pastilah dia pos menggunakan khidmat pos yang mana. Harga kat atas tu, tak termasuk harga pos ye. Kalau ada yang nak ambil sendiri pun boleh. Nak ambil terus dari kawan saya di sekitar kawasan Klang dan berhampiran. Kalau nak ambil dari saya, boleh lah sekitar Tanjung Malim dan berhampiran. Yang kat kawasan Jengka atau Temerloh pun boleh juga tapi bila Z balik kampung la.

Madu ini elok untuk kesihatan. Boleh lah diamalkan. Sebotol madu tu tahan lama juga bergantung pada kegunaan kamu. Kamu boleh emel saya atau kawan saya, shamim.
Emel kawan saya: aiman_potter87@yahoo.com

xoxo

9 komen:

dyg (-_-) berkata...

wahh, nk try yg tualang.,royal jelly dh,.

dhiera zainudin berkata...

dayang dh try emel die ke? ke nak saya yg order kn untuk dyg~

cikcleopatra berkata...

yeah..mkn madu mmg bagus weh.

dhiera zainudin berkata...

betul tu..amalkan tak?

syamim berkata...

thx dhiera...madu ni mmng madu ori...bgus thread ni sbb share info kpd sume owg ngn pengamal madu yg susah dptkan bekalan madu ori...

Tanpa Nama berkata...

Salam. Ada jual lg ke madu ni. Call no ni dah org lain pakai so klu ada lg madu ni blh contact email arol_lia@yahoo.com (khairul)

UD Ash Shaafi berkata...

A

Hyrulanwar IIA berkata...

wassup 0108028039

Hyrulanwar IIA berkata...

wassup 0108028039