Isnin, 25 Julai 2011

bila budak-budak yang kahwin

Salam pembuka bicara..

Masa kecik-kecik dulu, saya suka kalau ada orang kahwin. Sebab dapat tangkap gambar dekat pelamin, dapat jumpa ramai kawan-kawan sambil main lari-lari. Dulu-dulu, masa orang bersanding kat luar, ada yang baling gula-gula untuk budak-budak. Time ni sakan lah nak rebut sapa dapat gula-gula lagi banyak. Bila kita dapat gula-gula yang tak best, masing-masing sibuk minta tukar. 

Masa majlis perkahwinan pak su saya hari itu, sepupu-sepupu saya yang masih kecik-kecik ni lah perasan macam dorang pula yang kahwin~ Biar gambar sahaja lah yang berbicara ok?




Seronok jadi kanak-kanak. Tapi lelaki ini merenung sambil menghitung hari giliran beliau pula yang naik pelamin. Dah lama tak berjumpa dengan beliau.


xoxo

16 komen:

Qaseh mYra berkata...

hehe...waktu kecik2 dulu suka tengok kawan2 main kawen2...

dhiera zainudin berkata...

la,, nape tak join sama main kawen2~

Ungu Violet berkata...

hihihihh...cian ngan lelaki yg duk brsandar kt dinding tuh... mesti tngh trbayang duk brsanding atas pelamin...hehheh

Izzati Liyana Sabri berkata...

haha. comel je budak2 tu. tapi dulu saya kecik-kecik tak pernah la main kawen2. sebab tak suka budak laki. dari kecik pon sekolah semua perempuan. ayh ngn ma mmg control pergaulan dgn laki. da besar ni tak saba nak kawin pon tak lepas2 lagi. huk3.

::ini belog saya . cinta hati saya:: berkata...

kawen oh kawen

pena dengar mama ceta dorang maen kawen kawen .

cm best je .

hehe

:)

enEnfeeL berkata...

keh3..betul2, suka sgt main2 kawin olok2 zaman dodulu~~

dhiera zainudin berkata...

@ ungu violet: hahaha..itu lah pasal~

tiefazatie berkata...

haha..comel!

dhiera zainudin berkata...

@ .izzati liyana. : aiyak..penangan belajar dekat girl school lama sangat kot..bahaya ni. hiks

dhiera zainudin berkata...

@ ::ini belog saya . cinta hati saya:: kamu pun tak pernah main kahwin-kahwin ke?

dhiera zainudin berkata...

@ enEnfeeL : memori untuk dikenangkan??

Maya berkata...

comei nye budak ni.. =)

dhiera zainudin berkata...

@ tiefazatie dan maya: budak-budak kalau buat apa-apa pun nampak comel~

iPai berkata...

haha .. comel je budak2 tuh ..

dhiera zainudin berkata...

@ ipai: tu la..comel kan? hopefully, dah besar nanti boleh senang kan mak ayah masing-masing..

dyg (-_-) berkata...

tringat zaman kanak2 main kawin2..