Rabu, 27 Julai 2011

Makan-makan di Kenny Rogers IOI Mall

Salam pembuka bicara..

Ingat tak entri ini. Entri dimana saya cerita yang saya akan keluar makan beramai-ramai dengan kawan-kawan saya di Seoul Garden. Saya ada cakap status halal restoran Seoul Garden.

Tapi sayang, masa kami sampai ni Seoul Garden dah full. Jadi, kami mencari-cari tempat makan lain. Macam biasa, pilihannya adalah Kenny Rogers. Maka, terjah lah kami ke Kenny Rogers. Sebab kami ramai sangat dengan meja yang panjang depan pintu masuk, kasihan orang lain yang datang nak makan dekat sini. Hampir 20 orang yang ada masa small gathering ini. Semuanya adalah coursemate saya di UPM.

Apa yang menariknya mengenai Kenny Rogers. Hidangan dia memang besar dan berbaloi dengan harga makanan. Boleh pilih side dish lagi. Kami semua memilih hidangan yang sama kecuali sepasang suami isteri yang berkongsi makanan. Yang berbeza hanya side dish.

Ini hidangan untuk Z. Sebab masa nak order makanan ini, dia dah bising-bising pergi solat Maghrib. Jadi, saya order kan apa-apa side dish untuk dia. Tetapi masih mengikut rungutan dia yang seolah-olah bekerja seperti seorang buruh walau kenyataannya jurutera. Oleh itu, high carbohydrate food untuk beliau.


Hidangan untuk saya pula hampir sama je dengan Z. Tapi saya seorang yang veggies lover. Jadi saya pilih coleslow (rasanya minta salad, tak pe yang penting ada sayur). Harga untuk quarter chicken meal ini dalam RM 15 kot. Saya pun lupa.


Minumannya haruslah ice lemon tea untuk Z dan triple passion untuk saya. I love passion. Harga ice lemon tea adalah RM 5.90 kot manakala triple passion RM7.90. Kalau tak silap saya lah~


Kenny rogers kan harus ada muffin. Jadi, saya pilih muffin coklat dan original untuk kami berdua. Ada 4 muffin sebab pinggan tu share dengan orang depan. Nak tahu siapa orang depan tu?


Orang kat depan ini adalah pasangan yang akan mendirikan rumah tangga, insyaallah dalam bulan 6 tahun depan. Yang gadis itu pun blogger juga. Tak sabar nak hadirkan diri di majlis perkahwinan mereka berdua ni. hiks.


Kenny rogers pun boleh masuk dalam list tempat berbuka puasa kamu nanti. Tengok ayam tu macam buat saya lapar tambah teringin la pula.

xoxo

23 komen:

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

wah,beshnya..suke3..

p/s: thnx ke blog n salam kenal dari yui~

Oh Lady berkata...

hai...sgt suka makan di kenny rogers..tapi sekali makan hah kau!!! xhingat bp henget plak kan?hehe

sarah mohamad berkata...

suka kenny rogersss tapi sebulan sekali jek dapat makan. hehehe :D

dhiera zainudin berkata...

@ nuyui a.k.a miss NUSHA: ur welcome dear.. and thanx jugak~ hiks

dhiera zainudin berkata...

@ Caythrine Amanda: betul tu.. lagi-lagi kalau add on yg lain-lain tu~ sila pejam mata masa bayar ye..

dhiera zainudin berkata...

@sarah mohamad : boleh tahan juga tu sebulan sekali datang makan kat kenny rogers ni~

Ungu Violet berkata...

nampak sedap la plak...nyummy2..hihi

AJ berkata...

fuhhh..dah lama tak mengenny rogerskan diri..hehe.. ai follow & nanged.. :)

ifwat berkata...

wau.. mau bergendang perut tengok makanan2 kat atas ni.. hahaha

haziqa berkata...

haloo...
wahhh,nampak sedap jek . terliur sudah orang kat sini

Unknown berkata...

peh!! terliur tgk chicken meal tu!! myelerakan.. tak pernah lagi mkn kat kenny rogers. ag kesian tau! hehe

dhiera zainudin berkata...

@ Ungu Violet : bukan takat nampak sedap je..memang sedap pun~ hiks

dhiera zainudin berkata...

@ AJ: thanx ya.. selalu nanged post saya!

dhiera zainudin berkata...

@ ifwat : gendang gendut minta di isi tu~

dhiera zainudin berkata...

@ cik ziqa : memang sedap ziqa.

dhiera zainudin berkata...

@ Cik Azizah : kalau berkesempatan, pergi lah cuba makan kat sini~ sedap. dulu (masa saya sekola rendh), ada muffin jagung lagi marvellous! ada kesempatan cuba taw~

cik dila berkata...

ngaaa.ex student UPM ke? hoho..
kenny roger best! mkn confirm kenyang punye! harga pun reasonable. fine,lapar! haha :D

dhiera zainudin berkata...

@cahayabintang : a'ah..ex-UPM~ betul..confirm kenyg puye kn?

zuhanismohamed berkata...

woah bestnye kenny lame dah xpergi sane..hehe

hazman aka species1980 berkata...

saya suka makan MUFFIN KENNY ROGERS

iPai berkata...

kenny rogers is of my fav .. hehe .. harga quater meal is 16.90 (wah hafal) ... hehehe

sedapnya makan !!!

dhiera zainudin berkata...

@zuhanismohamed : best kan? confirm kenyang puye~

@ hazman aka species1980 : yg mana satu perasa muffin pilihan hati?

dhiera zainudin berkata...

@Ipai: mak ai, ni bukan takat fav ni..ni namanya fanatik kenny rogers~ siap hafal harga tu. hehe..