Selasa, 26 Julai 2011

Makan-makan di Chop N Steak Restaurant

Salam pembuka bicara..

Ada satu restoran yang mana masa saya belajar dulu, saya memang suka makan di sini. Bukan lah kerap tapi adalah sekurang-kurangnya sekali untuk setiap semester. Atas sebab-sebab tertentu, ini adalah kali terakhir saya makan di sini sebab saya nampak sesuatu yang sepatutnya semua restoran kena ambil berat. Ya, ia mengenai hygiene.

Kalau ikutkan, harga dia dan kelazatan dia memang sangat berbaloi-baloi lah. Z pilih Fillet Steak sama macam gambar kat bawah. Harga RM 11.90 kot. Boleh tahan lah~


Saya pula pilih Black Pepper Steak. Saya memang sukakan black pepper. Harga sama kot macam Fillet Steak. Gravy dia sama je macam fillet steak. Side dish kami pun sama kan? Tak ada choice macam dekat kenny rogers. Jadi terima seadanya. Selama ni, datang makan kat sini, saya hanya pilih spagetti atau chicken chop. Sebab harga dia murah dalam RM 8 ke RM 10 je. Student kan kena la pandai berjimat cermat.


Pada Z, manalah cukup makan steak je. Dia kata tak kenyang. Jadi dia order 2 makanan. Satu lagi adalah Fish Rice Sizzling. Harga dalam RM 8.50 kot. Saya memang tak dapat rasa sebab Z makan dengan gelojoh dan kedekut sekali. Sedih. Tapi Z kata tak ada rasa pun makanan itu. Tak tahu lah betul ke tak? Mungkin dia saja cari alasan supaya saya tak rasa makanan ni kot.


Kalau ada makanan mestilah kena ada minuman kan? Kami memilih minuman yang sama. Saya sangat suka kan mango juice di sini. Rasa banyak sangat pati mangga dengan serat-serat mangga ada sekali dalam minuman ini. Saiz cawan adalah cawan besar. Boleh kongsi 3 orang yang bersaiz perut macam saya. Sebab tak habis punya kalau minum sorang-sorang. Harga dalam RM 2.50 kot.


Macam biasa, saya suka tayang gambar Z lebih daripada gambar saya. Muka Z yang tengah lapar menunggu makanan. Dia ni suka pakai baju yang sama.


Berbalik cerita kat atas tu, dari segi luaran kedai ini memang cantik, unik dan bersih. Tapi sebenarnya ada yang kurang enak di mata saya tentang restoran ini. Dari saya first year lagi, ada super senior saya pernah cakap mengenai kebersihan kat kedai ini tapi sebab tak pernah nampak atau kena batang hidung sendiri, malas lah nak ambil pusing. Lagipun, restoran ini sudah berpindah tempat dari tempat lama dia.

Jadi, inilah kali terakhir saya makan di sini. he. Seriously, kalau orang datang buka puasa kat sini kena datang awal sebab servis dia agak lambat. Puasa 2 tahun lepas, saya dan kawan-kawan pernah berbuka kat sini. Tunggu makanan memang tak sampai-sampai until kami cancel order sebab masa ni dah dekat masuk waktu isyak. Kasihan kan? Restoran ini memang penuh masa buka puasa.

Banyak yang saya nak cerita. Semuanya berkisar tentang makanan. Jadi perlu habiskan sebelum puasa, kalau tidak kamu terliur tengok gambar makanan. hek.

xoxo

9 komen:

Golden Rose berkata...

terliur sha

dhiera zainudin berkata...

@ golden rose: naseb baik belum bulan puasa kan?

MizzTina berkata...

ni yg kt serdang tu ke?? ms study kt sn dl selalu gak mkn kt sn..

dhiera zainudin berkata...

erk..iye~ study UPM jugak ke?

::ini belog saya . cinta hati saya:: berkata...

sedap oh sedap

tetibe lapo .

hehe

:)

iPai berkata...

dhiera ni suka makan western fud ye .. hemm nampak sedap .. harga yg normal ..

dhiera zainudin berkata...

@ choki choki: lapar kan tengok makan~ adoii..

dhiera zainudin berkata...

@ ipai: tak ada kira fav western food..tapi sekali-sekala dapat makan western pun ok jugak.. hari-hari makan masakan melayu kan~ huhu

Ready2Cook berkata...

Assalam. Dijemput mencuba stik keluaran muslim, boleh masak sendiri dirumah :)