Ahad, 14 Ogos 2011

Surat untuk nuffnang

Salam pembuka bicara..

Dengan segala hormatnya, tajuk di atas adalah dirujuk.

Sukacita dimaklumkan bahawa saya, dhiera (nama samaran) ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada nuffnang kerana menghadiahkan 2 lagi buffered earning (BE) kepada saya setelah saya mengalami sedikit kekecewaan di atas berakhirnya 1 BE minggu lepas. Keterangan lanjut merujuk kepada entri ini.


Sehubungan dengan itu, saya juga ingin berterima kasih kepada Standard Charted Liverpool dan Iskandar Malaysia (apa ea ini?) diatas kepercayaan ini. Tidak lupa juga kepada Maxis yang masih berlegar-legar di blog ini dalam tempoh yang lama. Saya akan menggunakan peluang yang ada ini dengan sebaik mungkin. Insyaallah. Walaupun, saya tidak diberi bonus dan saya juga tidak diberi increment setelah genap satu tahun berkhidmat di tempat kerja saya ini (nama dirahsiakan) tapi saya bersyukur kerana nuffnang masih menghargai blog picisan ini. Terima kasih.

Sokongan dan kerjasama yang diberikan oleh pihak nuffnang diucapkan terima kasih sekali lagi.

Sekian.

dhiera (nama samaran)

********************************************

Ada sesiapa nak offer saya kerja? Z yang baru tukar tempat kerja di kilang baru tak sampai 6 bulan sudah 4 kali naik gaji. Saya sangat jeles dengan dia. Arghhhhh. 

Bos saya lebih mementingkan keuntungan untuk dia sahaja. Kurang memikirkan kebajikan pekerja walaupun saya berkhidmat dengan masyarakat. Adik saya kata saya adalah nutritionist miskin sebab gaji saya yang .... (malas nak cakap). 

Tapi saya bersyukur sekurang-kurangnya dengan hasil pendapatan bekerja disini, saya masih mampu membayar ansuran kereta, insuran, bagi mak, simpanan, bayar bil telefon, bayar PTPTN dan lain-lain. Alhamdulillah. Tapi jika diberi peluang yang lebih baik disamping dapat memajukan diri sendiri, saya pasti akan berubah arah. Jika tidak, saya akan berhenti kerja bila sudah kahwin. Berbaloikah degree itu?! 

xoxo

24 komen:

Tanpa Nama berkata...

tahniah. share sikit sama saya itube. kekeke. :p

Hana Soffelia berkata...

Wah, congrat for BE tu. Iskandar Malaysia tu about pembangunan kat negeri Johor.

Btw, sy pun tgh berusaha looking for new job supaya dekat dgn future hubby nanti. Sama2lh berusaha utk berhijrah ye. hehe

FarHANa aZwA berkata...

tahniah...sye bru dpt 50 sen hehe

arnabs berkata...

npe earning di sensoredkn hehe,,
nk tw gak

syuxer berkata...

tahniah...:)..banyak BE..best tuh..arap2 iklan yang di BE tuh akan bertahan lama

Tanpa Nama berkata...

tahniah ye..boley lah blanje..hehe

Rean berkata...

best tu dapat be :)

ILA HonEyBuNNy berkata...

wahhhh..

tahniah untuk anda,,,hehhe..

kena bodek banyak2 g nuffy neh kan..baru dapat banyak BE..ehheh

teruskan mncari kerja tu..syg degree y kita ada..ehheh

Ungu Violet berkata...

bez2...dah dapat duit raya...hihi

faiz berkata...

ramai lagi yg xbernasib mcm awak walaupon ade degree..syukur dgn ape yg ade..

iem berkata...

emm time jela keje 2 b4 dapat keje laen..
sekarang kan susah dapat keje..
iema ni takut je pas habis stdy xdpt keje yang sesuai ngn kos..

semutsengal berkata...

tahniah lah,

taknak share ?



wajahahahaaah !!

cik bulan berkata...

uh..xpnah dapat lagi..*sedih..

ayie berkata...

cuba cari kerja baru..tak berbaloi kerja banyak tapi ganjaran tak setimpal..huhu

miera berkata...

ish, tak paham la BE2 ni? mana dsapt. camne dapat?

Alif Haris berkata...

wow !! nuff nk bg duit raya ni :)

Far8 budak baik berkata...

tahniahh wehhh..dapat BE..
perghhstylahh....
boleh dah blnje aku makan nnti kn..
hehehehe =)

Hanis MY berkata...

wee bestnya! omedetouuu...alhamdulillah rezeki...

Izzati Liyana Sabri berkata...

kalau gaji yang dapat tak setanding dengan apa yang cik dhiera buat, u better stop. tumpukan pada suami bila dah kahwin nanti lagi bagus. ustaz saya cakap kadang-kadang gaji isteri amat membantu dalam keluarga terutamanya bila dua-dua baru nak stable, tapi kalau penat sangat and gaji pun tak setanding, tak payah lah kan. buat bisnes sendiri ke? mana tahu ada rezeki. :)

dhiera zainudin berkata...

@ .izzati liyana. : thanx untuk nasihat ini.
memang ada plan nak buat bisnes lepas kahwin. guna duit hantaran yg bakal suami akan bagi nanti~ dari simpan aje baik bagi duit tu beranak. rasa ye boleh kn?
thanx untuk idea ini..

Unknown berkata...

murah rezeki :D

luna qiszara berkata...

wahh..tahniah dhiera.. :)

bkn senang nak dapat BE tu..

thanks ek sebab follow Luna.. Luna follow dhiera balik.. ^-^

Rean berkata...

oo patutlah g makan KR hehe

ct kektus berkata...

BE, BE, BE.

tahniah. ;)