Sabtu, 26 Mac 2011

to-do-list: updated

Salam pembuka bicara..

Happy weekend semua.. Selamat berhari sabtu.

Siapa je yang bekerja hari ini? Kita memang senasib. Setiap hari sabtu kena kerja, nasib half day. hu

Saya rasa semua orang perlu ada to-do-list dimana kita perlu merancang. Gagal kita merancang maka sebenarnya kita merancang untuk gagal. Sama macam nak study untuk exam. Kita kena ada strategi.

Nak update to-do-list saya, kan dah hampir hujung bulan. Lepas ini boleh lah menghitung hari bila gaji keluar. Yang paling tak best, kat tempat saya kerja ini makin tinggi gaji, makin lambat lah dapat. Tak tahu hari apa saya dapat gaji.


Ini to-do-list saya, semuanya telah di tick kecuali bayaran insuran saya. Sepatutnya, saya bayar pada 12 hari bulan ri tu, tapi saya terlupa. Maka 28 hari bulan baru la saya bayar.

Kereta baru bayar semalam sebab setiap 25 haribulan kena bayar. Simpanan, PTPTN, bil broadband dan telefon serta duit kutu, dapat dapat gaji je saya terus bayar. Selebihnya, boleh lah bawa enjoy. he

Tak seronok sangat bila kerja sebab duit kena cari sendiri. Lepas kena fikir bayar hutang itu, hutang ini, masa belajar dulu tak fikir pun hutang-hutang ni.

Yang paling penting, menyimpan untuk masa depan.

xoxo

1 komen:

Nadia Nadira berkata...

hai thanks for dropping by at our blog.pasal bright sail tu,dekat je dengan rumah saya.kalau awak tau jalan ke ulu yam,sg kertas dekat2 situ..pasal corrector tu saya pernah dengar brand kryolan sahaja.brand lain saya tak tau sangat..