Khamis, 3 Mac 2011

Jom semak status mengundi!

Salam pembuka bicara..

Sekarang ini, ramai orang sibuk dengan pilihan raya. Lagi-lagi pilihan raya umum pun nak diadakan.

Pilihan raya yang lepas, umur saya masih belum mencukupi untuk daftar sebagai pengundi. Tahun ini, mak dengan ayah saya beria-ria dan paksa-paksa saya daftarkan diri sebagai pengundi. Sebelum ini buat bodoh je. Bulan lepas, mak masuk bilik dan minta salinan IC. Saya pun carilah salinan IC dan bagi mak. Mak kata mak nak daftarkan kakak mengundi.

Hari ini tiba-tiba nak semak status saya sebagai pengundi. Maka, saya bukalah website SPR dan pilih untuk semakan. Keluar lah muka ini.


Saya masukkan nombor kad pengenalan seperti yang diminta. Jawapannya adalah ini.


Saya jadi confius sekejap. Tapi buat tak tahu je.

Nak semak juga? Klik sini.

xoxo

p/s: oh ya, jangan lupa tekan nuffnang saya kat tepi tu. saya tengah kumpul duit kahwin ni. terima kasih

14 komen:

Rina Rossoneri berkata...

Itulah,mak kita pun iya2 suh pegi daftar..kita pun pegi je ler

Ati Masrif berkata...

as salam dik..

komen mcm seorang doktor saje
bakal doktor ke adik ni..

kak ati tak pernah mengundi seumur hidup lagi
maybe nx yr nak cuba..hihi

adik ni pandai komen..
jom komen n3 hangat ptg kak ati ni
komen yang pedas2 ye dik

dhiera berkata...

@ rina rossoneri: mesti daftar tak ikhlas kan? hahahaha. sama la kita. lepas ksaya cek status saya tak ada rekod kan, saya senyap-senyap je tak nak gtahu mak. jahat btl~

dhiera berkata...

@ kak ati: bukan lah~ cuma belajar dan bekerja dalam bidang pemakanan je. hu. kat sini pun tolong doktor2 juga.

tak pandai komen pun sebenar ye. tapi kebetulan kita tahu kan. Kena la share sikit~

kak ati, pilihan raya thn ni la. kena daftarkan kak ati ni~hu

.::cintabungablogspot::. berkata...

cintabunga datang blogwalking kalian semua, jaga² so'ott & bedahhh~~ ^^

Zahirah Amalina Zulkifli berkata...

ko xdfta la ni...aku pnye ade je...hahaha...hishhhh...rkyat ape ni???muaahahahhaa:p

Doctor on Duty- Siti Soleha berkata...

xdaftar lagik..dari dulu lagik nak daftar angkut sekali ngan adik2 gi daftar tp xsempat..rasenye sekarang dah xleh daftar baru..huhu

dhiera berkata...

@ cintabunga blogspot: hai..datang lah lagi~

dhiera berkata...

@ zahirah: aku dah bagi salinan ic ak dh la..tapi dorang tak buat keje kot. ampes betul. nak minta salinan ic ak blk la~

dhiera berkata...

@ doctor on duty-siti soleha: wah,,bagus ye..

::Aja:: berkata...

I pon dulu jadi camtu...kakak g cek kat spr rekod xde..pastu die nak register kan jugak..so, xpela...i malas nak amik tau tp my fam sume suro cpt2.adoiii..malas tgk politik mesia yg cam hampes...dua2 pihak sama aja..i jadi penyokong lelap.hehe

eLL berkata...

daftar lagi sehingga berjaya..:)

dhiera berkata...

aja: makna ye kena daftar lagi la ea.. u tahu kan i ni malas-malas sikit. hoho. tu la, tak tahu mana stu yang betul n terbaik.

apa kata kalau suruh dorang, buat perdebatan live kat tv yang semua orang boleh tengok dan nilai kan?

baru dapat tarik hati pengundi muda.

dhiera berkata...

@ ell: daftar lagi ea?