Selasa, 9 Ogos 2011

Barakallah

Salam pembuka bicara..

Hari ini dapat undangan majlis perkahwinan rakan semasa saya di Asrama Yayasan Selangor Klang. Dua minggu selepas raya. Saya sangat surprise sampai nak meloncat tapi tuan badan tak balik Malaysia lagi. Masih lagi di Jepun. Beliau belajar di sana.

Tiba-tiba teringat seminggu sebelum puasa, salah seorang sahabat sekolah rendah saya kahwin. Nasib ada facebook. Kalau tak, rasanya saya tak mungkin akan berjumpa dengan rakan-rakan masa sekolah rendah dulu. Lagipun, sekarang saya sudah tidak menetap di Puchong kan. Memang susah sangat lah nak jumpa kawan-kawan ni.


Barakallah untuk pasangan pengantin. Paling mengejutkan, rakan sekolah rendah saya ni berkahwin dengan rakan sekolah rendah saya juga. Sangat surprise sebab saya tak pernah tahu hubungan mereka. Semoga Allah sentiasa memberkati mereka.

xoxo

21 komen:

cik pha berkata...

hee walau saya tak kenal tapi saya suka tegok perkahwinan penyatuan 2 jiwa hee..barakallah :)

PinKy MoMMa berkata...

cantiknye pengantin...smga kekal hingga ke akhirnya..aminnn..

psst..sis pinky folo sini..ur 441 follower :)

ieda berkata...

kita x pernah kenal siapa pasangan kita ..
bila bertemu jodoh ia sesuatu yg indah :)

semoga kekal sehingga ke hujung nyawa ..

Hanis MY berkata...

selamat pengantin baru moga berbahagia... itulah kalau dah jodoh kan... mungkin masa kecil tak kawan bila jumpa balik masa besar terpikat pulak hehe...

[sutera kasih] berkata...

Barakallahu lakuma..

sy yg tak kenal ni pun teruja kalo dgr berita org kawen yg kenal dr sekolah rendah/menengah hehe
rasa mcm sweet sgt..

norsharmila berkata...

waa. suke tgk orang kwin ;) slmt pengantin baru!

siti kektus berkata...

hehe. jodoh semua DIA yg tentukan kan. kite pon tak kan sangka siapalah suami kita nanti. ;)

C i k P i p i T e m b a m berkata...

srius comey ! hehe . kamu bila lagi ? hehehee

Saiazuan berkata...

smoga kekal :D

nk nyanyi lagu maher zain, harakallah

dhiera berkata...

wah..thanx semua. kamu buat saya baca komen kamu seolah-olah saya yang kahwin ni~ he. ok, gatal!

@C i k P i p i T e m b a m: dalam perancangan~ hiks. kita hanya merancang, Allah yang menentukan..

stuck berkata...

semoga pengantin berbahagia hingga ke anak cucu..=)

Acik berkata...

wah ... dari sekolah rendah? hebat mereka bercinta! semoga mereka bahagia sentiasa! Amin!

Tea Dno berkata...

eh serius sweett.... :D

alif haris berkata...

selamat pengantin baru :)
barakallah ^^

ifwat berkata...

so sweet, kenal dari sekolah rendah tu.. nak carik gak la budak sekolah rendah dulu.. hahaha

Syuxer berkata...

dah jodoh mereka..:)..

selamat pengantin baru kepada mereka..semoga kekal perhubungan mereka hingga ke syurga..hehhe

iPai berkata...

hee .. pusing2 jumpa tang tuh juga kan .. balik jumpa dgn orang yg kita pernah kenal

pernah jumpa juga kes macam ni

tomatokering :) berkata...

sangat cantekkk ! ^^

moga berkekalan .. mgg pesbuk medium utama skrg ni .. ngeee

ekin ekin berkata...

so sweet.. couple dr sekolah menengah dh biase dgr..tp couple dr skolah rendah sgt jarang..selamat pengantin baru kt kwan awk :)

ayie berkata...

wah banyaknyee undangan

K I E R A berkata...

sweet nya kawan dari skolah rendah.
susah nak jumpa :)