Khamis, 5 April 2012

Makan-makan dekat Uptown Shah Alam

Salam pembuka bicara..


Saya memang suka buat entri makan-makan. Jadi, maafkan saya buat pembaca yang kelaparan. Tapi makanan ni tak tempting sangat pun. Hehe


Hari itu saya adalah makan-makan dekat uptown shah alam. Tekak saya ni memang suka cari makanan yang pedas. Selagi tak jumpa tempat makan yang kaw-kaw pedas terangkat memang banyak kali la saya akan cakap nak makan pedas-pedas. Tunang pun dah lali. Tapi makan kat sini tak pedas pun. Sobsob.


Saya makan dekat Gerai D'selera Timur @ Uptown Shah Alam




Makan bersama 2 rakan yang comel-comel




Saya order nasi goreng sotong. Nyum nyum. Order senyap-senyap tanpa pengetahuan Z sebab kalau dia tahu pasti kena berleter. Selalu kata saya dah ada resdung tapi tak nak jaga makan. Saya suka sotong sebab udang dengan ketam saya tak boleh makan.




Kawan saya si tudung hitam melantak kueh tiaw kungfu. Pinggan dia cantik sebab macam sampan.




Kawan saya si tudung kelabu pulak hanya kenal kueh tiaw goreng je. Balik-balik makan ini lagi. hukhuk




Rasa dia macam mana? Biasa je kot. Tapi nasi saya sedap sebab ada sotong. Boleh?


Mana nak cari makanan yang sedap dan pedas ni?


xoxo

33 komen:

LYAfrina berkata...

aum..aum..aum..sedap2..kuewtiaw lakna tu kan?

Kakzakie berkata...

Dhiera lain kali bila keluar dgn z bawa cili dari rumah sendiri. Tak cukup pedas gigit cili ha... baru betul pedas.

Patutupun kena leter sebab memang tak boleh makan sotong tau...

KhaiRin : anies berkata...

meh dtg sini @ melawati!

ciksusu berkata...

dhiera wat kte lapar!!
wiken ni terjah uptown gak la..haha
motif nk g mkn kt uptown :p

Hana Soffelia berkata...

Kalo g umah MIL kat serdang, favourite restoran yg hana suka g ialah kat Paradise Sri Kembangan, depan balai bomba tu. Rasanya not badlah. Suka sup tulang dia.

MamaEma berkata...

nyumm nyumm sedapnya

HeNRieTTa JoSe berkata...

nampak picta nasi goreng terus lapar....huhuhu....

::NureeN:: berkata...

mmm... dh lama x msk k.teaw kungfu..
klau buat mmg melantak x hengat

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

hahaha.. kalau aku , kedai mane2 pon aku telan n rase sedap jerkk.. hahaha

♥cmª shIemª♥ berkata...

Wow…nyum2 sungguh… sama la kita..suka pedas..kdg2 bila mkn sampai meleleh air idung dan air mata adelah satu kepuasan! Hehe..

oo..cik dhiera resdung ke? Jage2 la pemakanan tu taw..!

aReLaN berkata...

uish...sedapnya.dah lama tak gi uptown shah alam.hehehe

dhiera berkata...

@LYAfrina
tengok je dah macam menyelerakan~

dhiera berkata...

@Kakzakie
makan cili macam tu tak sebati dengan masakan kurang sedap. hehehe. cerewet

baik kak~ he

dhiera berkata...

@KhaiRin : anies
ape yang best dekat situ anis?

dhiera berkata...

@ciksusu
motif?? semata-mata pulak tu~

dhiera berkata...

@Hana Soffelia
masa study dulu, selalu jugak makan dekat sana sebab banyak pilihan~

dhiera berkata...

@MamaEma
dapat makan betul-betul lagi sedap kan~

dhiera berkata...

@HeNRieTTa JoSe
pergi cari makanan ye~ngee

dhiera berkata...

@::NureeN::
kalau buat,hulur hulur la sini sikit~

dhiera berkata...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine
ni mesti kes lapa sungguh ni kan?

dhiera berkata...

@♥cmª shIemª♥
kalau sampai mengalir air mata hidung tu memang terbaek la..puas sangat dapat makan macam tu~

dhiera berkata...

@aReLaN
selalu jugak ye datang uptown sini~

budakijaupendek berkata...

ahh no.
saya tak suke pedas. titik. haha

CintaZulaikha berkata...

kat kedah nih ada satu kedai, sedap btol makanan dy..tapi nak ka cik dhiera mai kedah..kehkeh...semata~

Ezad Skytech berkata...

erk...ni yg tetiba buat perut ni jadi lapar..hee~

mama aini berkata...

dhiera..mama tak pernah sampai uptown s/alam tu..he2x..ehem mcm sedapnya makanan tu?..

dhiera berkata...

@budakijaupendek
pedas la sedap. ngee

dhiera berkata...

@CintaZulaikha
ala...jauh ye kedah~

dhiera berkata...

@Ezad Skytech
ape lagi. silalah makan~

dhiera berkata...

@mama aini
serius mama tak pernah pergi. dekat je.. pergi la mama.

boleh tahan la mama~ hehe

Hanie Dew berkata...

uhukhuhuk..lapar balik aku tgk nasi goreng sotong tuuu..

kueteow kungfuu...

dua ni feveret...ko ni kannn...

ctk berkata...

haishhhh...lemah tul ngan nasi goreng...nk jugakkkkk!!!!

Afzainizam berkata...

fuhhhh aku mmg suka edas tak ada cili rasa tak puas

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
nissan ad resort y10