Selasa, 25 Januari 2011

Impian ku musnah

Salam pembuka bicara..

Saya sudah pulang berkencan masa entri ini ditulis. hiks. Saya nak bagitahu musnah semua angan-angan.

Z saya ini kedekut sikit. he. (jangan marah ea budak busuk). Plan yang konon nya nak makan di Seoul Garden tak jadi sebab kami ke Jusco Bukit Tinggi macam dalam post ini.



Saya pujuk nak makan kenny roger's macam hari itu tapi dia kata tak kena dengan selera dia hari ini.




Akhirnya, kami makan prosperity burger di Mc D. Tinggi lemak okeh.




Habis makan, saya merungut 'jom makan buah dan salad'. Merungut banyak kali confirm boleh dapat sebab Z tak tahan dengar saya sebut-sebut banyak kali. he. Tak lengkap hidangan saya tanpa sayur dan buah.

Then, sama-sama tengok wayang cerita khurafat. Kenapa saya rasa cerita ini tak seram ea? Tapi thumb up la sebab pengakhiran cerita dia menarik. Tak sama macam kebanyakan cerita melayu yang saya pernah tonton.




Plan nak pergi  taman botanic pun tak jadi sebab jauhnya Klang dengan Putrajaya. Dan Z nak balik ke Ipoh pula. Nak tengok baby baru pun tinggal mimpi saja lah.

Sebelum balik, kami berwindow shopping dulu. Jalan-jalan dalam jusco sekali ternampak ada tiffany & co. Tak sangka ada booth dalam jusco ini. Maka, kami cuci-cuci mata la dengan cincin-cincin dulu. Z berhenti pada cincin ruby.

Z: Nak yang mana?
D: Nak yang kecil.

Lepas itu dia tunjuk pada saya cincin yang berpotongan princess tapi batu dia dekat luar. Macam gambar kat bawah ni. Tapi warna batu warna merah lah sebab ruby kan?

Sumber: google

D: Tak nak yang itu. Saya tak suka. Tak cantik.
Z: Itu lah yang kecil. (Dasar betul)
D: Z, saya tak suka cincin yang batu dia terkeluar. (Tapi cakap dalam hati saja sebab nak jaga hati sale assistant (SA) yang ada kat depan tu)

Collegue saya cakap cincin yang saya suka macam sesuai untuk lelaki. Beria saya nafikan. Tak lah perempuan pun boleh pakai. Lelaki mana boleh pakai emas. he. Alasan lagi, nanti dah ada baby, dia nak gigit-gigit je batu itu. Kalau tertelan macam mana. hu. Collegue saya cakap 'pandai la dira. kahwin pun belum lagi nak cerita pasal anak'. hekhek.

Saya suka princess cut tapi kalau boleh nak minta yang macam ini.
sumber: google

atau

sumber: google

atau

sumber: google

atau

sumber: google

Muchuk, boleh kan?! hek. Jangan pengsan taw. 

xoxo

4 komen:

♥Ismi Huda♥ berkata...

nk cincin gak.. hoho..

dh follow dhiera balik..:) macehhh..:)

dhiera berkata...

nak ker? alamak~

thanx jugk~

zuljengka berkata...

mesti z awak tu pengsan klau awak nak cincin mcm tu..mhl owh..huhu..

dhiera berkata...

xpe..kalau dia pengsan,saya tolong kipas kan~