Khamis, 23 Jun 2011

lelaki rambut sikit ke perut boroi?

Salam pembuka bicara..

Mood malas menulis di sini berlipat-lipat ganda. Tolong insafkan saya. Tadi saya berblogwalking di blog ini dan tertarik dengan salah satu ayat ini.

Seorang kawan aku pernah tanya soalan macam ni kat aku,
"kalau diberi pilihan, mana yang lebih elok?? rambut sikit, atau perut boroi?? sebab orang lelaki bila dah tua, dua perkara tu macam wajib jadi kat kitorang....especially engineers lah"

Ayat ini dari entri beliau yang ini.
Sumber: google

Terus saya teringatkan Z dan saya mahu gelak. Z belum kahwin pun dah boroi. oppsss...

Tapi, apa yang lebih saya suka kan mengenai pekerjaan Z ini adalah engineer pergi kerja tak payah iron baju! Saya memang malas untuk iron baju. Pergi kerja pun agak-agak baju tak nampak kedut yang ketara, jangan harap saya nak iron sebab sampai tempat kerja pakai baju doktor jugak. eh, baju lab!

Owh, ya. Kalau tak salah, permohonan untuk engineer baru di tempat Z belum tutup lagi. Apa lagi, kalau kamu sedang cari kerja, boleh lah cuba!

xoxo

8 komen:

♥suNa husNa♥ berkata...

dah try mntk..tapi xdpt..sob2...

Hasdin berkata...

jng pandg luaran saje.. . .

dhiera berkata...

@ ♥suNa husNa♥ : yeke?! mungkin HR tak panggil utk interview lg kot~

dhiera berkata...

@ Hasdin : betul..memang tak patut kalau tgk luaran je.

soooooour berkata...

dua2 xnk!mintak dijauhkan ya Allah...=p

sabree hussin berkata...

walaupun rambut dah jadi sikit ataupun perut dah jadi boroi.. dia masih lagi orang yang pernah awak sayang, rindu dan puja satu masa dulu

dhiera berkata...

@ soooooour: memilih sungguh ni~

dhiera berkata...

@ sabree hussin: macam mana pun dia, dia tetap orang yang kita sayang dan org yg sentiasa menghargai kita~