Khamis, 21 April 2011

kilang baru yakult: kerja kosong

Salam pembuka bicara..

Kamu mesti kenal yakult kan? Antara minuman susu berkultur yang hebat di Malaysia. Kalau yakult ada buka kilang baru, maka adalah peluang pekerjaan baru bagi sesiapa yang mencari mana-mana kerja kosong sekarang ini.

Kalau betul-betul yakult buka kilang baru, saya lah orang nak lompat-lompat sambil terkinja-kinja memohon tapi kan tapi kan yakult tak mahu pun buka kilang baru kat Malaysia lagi kot. he. Saya sudah bosan dengan kerja sekarang sebab sebab m****** saya pemalas! Boleh tak bagi alasan macam itu? Bila ada patient kan dia suka, buat-buat busy. Padahal, masa itu saya ada 2 tray air kencing yang perlu saya analyze. Penat ok hadap air kencing banyak-banyak! Lepas tu, lepas tu, dia minta saya ambil darah patient lah, buat mesin test la. Padahal, dia tak ada kerja hanya menghadap hp samsung galaxy dia la, baca komik lah. mencik ok!

Sebenarnya, yakult sudah mula buat strategi marketing yang baru dimana mereka menyediakan perkhidmatan penghantaran ke depan pintu rumah, kedai dan lain-lain. Silalah percaya. Secara tak langsung, mereka membuka peluang pekerjaan yang baru kan?



Percaya atau tidak, saya pernah pergi ke kilang Yakult sebanyak dua kali? Yang pertama melalui Sekretariat Keusahawanan Kolej 17 UPM, yang kedua melalui subjek Food safety kat fakulti tu.

Percaya atau tidak, lawatan ke Yakult mengikut subjek wajib program saya itu masuk dalam exam final. Adalah dalam 5 soalan yang keluar. Soalan paling mudah adalah, nama bakteria yang terdapat dalam minuman berkultur ini. Haruslah boleh jawab sebab dalam iklan kan selalu sebut bakteria lactobicallus shirota.

Percaya atau tidak, kalau pergi ke Yakult mereka hanya beri sebotol yakult kepada setiap seorang?

Percaya atau tidak, saya masih suka vitagen dari yakult sebab vitagen kurang manis berbanding yakult?

Teringat cerita family outing (korean show) yang mana ada perkhidmatan penghantaran susu yang dalam botol kaca ke depan pintu rumah dan perkhidmatan mengutip botol susu tersebut.

psstt..kan saya dah cakap semalam Z mesti marah kat saya kalau dia tahu saya beli mekap. Dah kena marah pun pagi tadi. Ayat dia semuanya tanda seru. Nak tahu pasal mekap apa? [klik sini]

xoxo

0 komen: