Khamis, 25 November 2010

Post pukal agak terlewat

Salam pembuka bicara..

Hari ini saya nak buat post pukal. Ingat tak post ini. Saya ada bercerita pasal majlis perkahwinan sahabat saya. Saya ada niat untuk publish beberapa gambar kan? Maka, ini antaranya. Tapi gambar pasangan mempelai ini saja k!


Sumber: Hajar's facebook

Sumber: Cousin's pia facebook

Saya suka gambar yang kedua ini. Nampak sweet sangat dorang.

Saya teringin nak tahu apa yang korang semua buat masa raya hari itu. {post ini} Rasanya untuk raya haji, setiap orang ada cara sambutan yang berbeza. Di tempat saya, rayanya sama sahaja seperti hari-hari biasa. Tapi cuma yang kelainannya kali ini, Z datang ke rumah. Kami pun banyak habiskan masa di rumah dan selebihnya keluar berjalan sekejap.



Ini saya bersama didi. Sebenarnya, bukan nak tunjuk gambar saya tapi nak tunjuk background kat belakang itu. Bukti saya keluar masa hari raya hari itu. Patutnya gambar ini kena ada tarikh barulah orang nak percaya. Dan saya tak suka tagline kat ats itu kecil sangat. PC ini guna open office. File name dia tak ada jpg ke png ke gif pun tak ada juga. Maka, saya guna saja lah apa yang boleh diguna pakai.

Dan major complaint yang dapat pada hari raya itu adalah air yang saya buat tak manis. Saya harap nida yang baca post ini, 'Tolong support aku sikit. Z ini kata air aku buat tak manis. Padahal, aku dah rasa manis. Ang, orang yang paling faham kan kalau datang bab-bab manis kemanisan ini. ngeh'. Buktinya adalah perbualan ym kami.


Editing gambar ini hodoh juga. Tapi at least saya boleh baca tagline kat tepi itu. Buat Z: Jangan marah ea. Saya ter'save' pula. hu.

Alasan saya bagi:
1) Tak elok untuk kesihatan minum air manis-manis selalu
2) Saya ada deria rasa yang sangat sensitif kepada manis.

Ok la kan alasan itu. hu. Ini sesuatu yang Z perlu belajar dari saya. Kalau tidak, tiap-tiap hari saya bagi Z minum minuman manis dengan gula EQUAL. Mana satu nak? Berani nak kopak duit tiap-tiap bulan?!!



4 komen:

zuljengka berkata...

btul tu..xelok minum manis2..nnti dpt kncing manis..hoho..

dhiera berkata...

bagus la kalau taw..

oniechan berkata...

dira,bila nk expose mr Z nih? haha..larik dar topik kan..;p

zuljengka berkata...

dira nak expose mr z?ei..nak knl gak...saperla yg bruntung tu kan..