Selasa, 30 November 2010

heels

Salam pembuka bicara..

Semalam adalah hari riwayat terakhir heel pertama saya setelah diguna pakai selama hampir 5 tahun. hu. Heels pertama tu. Ada seorang kawan sampaikan tak percaya yang saya masih boleh pakai heels ini. Sebenarnya, kawan saya ini ada heels yang designnya hampir sama dengan heels saya. Dan tahun kami beli heel ini adalah tahun yang sama. Sebab masa pergi dinner baru perasan, heels kami sama. ha. Sebab itu, kawan saya ini macam tak percaya yang heels itu wujud lagi. Heels dia dah hampir 3 tahun lepas dah buang dalam tong sampah.

Saya sayangkan heels itu sebab itu heels pertama saya. hu. Tapi heels ini dah memang tak boleh diselamatkan lagi. Saya tak sampai hati nak buang. Maka, saya minta mak saya yang buangkan. ha.

Pada heels memang ada sentimental value tersendiri sebab kalau saya masuk 20 kedai kasut sekalipun belum tentu dapat satu heels yang boleh puaskan hati saya. Kalau ada pun, belum tentu ada saiz yang sesuai dengan saya. Almaklumlah, kaki saiz 5 keluarannya takat 3 4 je bagi satu-satu kedai. hu. Sadis. Sebab itu untuk hari-hari biasa, saya suka pakai selipar saja. Sebab selipar senang cari saiz. Tapi selipar jepun selalu ada saiz-saiz besar saja. ha. Saya tak dapat nak recall bila kali terakhir saya beli selipar jepun ini. hu

8 komen:

zuljengka berkata...

ala...klau dah mmlh tu nak wat mcm mana kan..huhu..biasala..nama pun pmpuan..

dhiera berkata...

eh,sempat pula en zul ini. Masalahnya bukan perempuan tapi semua orang. Kita kalau nak berbelanja pun kena fikir kepuasan dan keberbaloian yang kita akan dapat kan kan?
*keberbaloian?hak. tak pernah dengar. hentam saja.

zuljengka berkata...

ayat bru ker mis dhiera?hehehe..mmgla..tp klau cari kasut smpai satu pasaraya tu xjumpe mcm mana plak?hehehe..kesian kat laki yg ikut awak shoping nnti.hahaha..

dhiera berkata...

erm..dia patut kesian kat saya. sebab saya yang nak beli kasut. tapi saya tak jumpa-jumpa gak. kadang-kadang bukan salah saya kan bila tak ada saiz. lagipun,bukan saya minta dia keluarkan duit untuk saya.

zuljengka berkata...

owh..mcm tu eh..tapi ksian kat pakwe awak yg kene ikut khulu khilir..ngeh ngeh..

dhiera berkata...

Rasanya itu perkara yang dia perlu belajar la kan? lagipun, kerap mana lah nak bershopping cari kasut ni. sekali sekala exercise kan perut yang muncit tu..

zuljengka berkata...

owh..pakwe awak perut muncit ker?cian dier..huhu..

dhiera berkata...

muncit la jugk..hu