Rabu, 24 November 2010

Hal yang bukan lagi masalah

Salam pembuka bicara..

Saya amat sibuk sekarang sampai tiada kesempatan nak menulis. ha. Tipu. Sebenarnya, fikiran saya banyak melalut dengan macam-macam hal. Saya tak pasti samada hal ini saya patut fikir atau tidak. Dan yang paling penting, PC saya ini ada problem. Dan IT dept asyik VNC PC ini saja sebab nak menyelenggara masalah-masalah berkaitan komputer. Yang pasti saya memang tak mahir bab-bab komputer ini.

Hal yang pertama (yang buat fikiran saya melalut) ini, saya dah share dengan Z. Hopefully, Z akan faham keadaan saya. Saya dah beritahu sebab kenapa saya asyik tanya soalan yang sama banyak kali. Serius sampai kena marah pasal hal ini. Saya tak ada apa-apa ikhtiar untuk handle hal ini tapi saya harap Z dapat sama-sama fikirkan usahanya. Dan saya harap Z tak ada lah terlalu stress atau berkecil hati dengan hal ini. Saya dah penat fikir hal ini. Rasanya otak saya bekerja sepanjang hari atau lebih tepat 24 jam. Dalam tidur pun, otak ini macam bekerja juga. ngeh. Tapi Z call masa saya tidur, saya tak sedar pun. hu. Tabiat yang saya kesan sudah bertukar adalah saya dah tak menyanyi sambil drive lagi sebab otak saya ligat fikir pasal hal ini.

Hal yang kedua (PC hampes) ini, baru saja settle segala masalah. Tepuk untuk IT dept. *tepuk2* Memang kerja dorang pun kan? Dua ke tiga hari nak settle kan hal PC ini. Lupa lah pula. Yang penting, dah settle dan saya suka. yeay!

Hal tambahan, didi saya bakal dapat adik baru. Namanya nini. Mungkin dalam minggu ini kot baru dapat jumpa kan adik beradik ini. Tapi nini lagi besar dari didi. Dan didi dah tak buat nakal pagi ini. Tiba-tiba, saya boleh lock didi sama macam selalu. Kalau tak, saya kena kunci didi dari dalam sebelum tinggalkan didi. Dan bila nak unlocked didi, saya kena buka dari pintu co-pilot. hu. Even didi dah ada adik, saya tetap sayang pada didi juga sebab didi dah bawa saya jalan jauh-jauh. Tabahkan didi si kancil itu. *hug* (motif sayang)

Pesanan untuk Z: Jangan lah minta saya buat perkara yang saya kurang suka dan rasa berat nak buat ea. Permintaan itu akan tertunai juga satu hari nanti. Cuma Z perlu bersabar lama sikit.

6 komen:

oniechan berkata...

nini tu ape plak?kete baru nyehhh~ wahh gtu!

dhiera berkata...

haha..sabo ye nen.nt ang taw jugk..huhu

zuljengka berkata...

nini tu adik didi?isk2..didi tu kete eh?mcm2 la...

dhiera berkata...

ish3..pakcik ni..nini 2 adk didi la..

zuljengka berkata...

mcm2 la skrg nie..hoho..didi la..nini la..nanti nak namakan moto sy gak la..lulu..=)

dhiera berkata...

bagi nama lulu ke??huhu la...vivi ker??