Isnin, 31 Disember 2012

Cempedak goreng

Salam pembuka bicara...


Dah banyak kali minta dekat suami belikan cempedak sebab nak buat cempedak goreng. Baru semalam dapat makan sebagai minum petang. Terima kasih suami! Tapi ada gambar cempedak je. Cempedak goreng tak sempat nak tangkap gambar sebab terlebih excited nak makan. Huhu. Gelojoh. Isteri sapa la ni.




Sedap ye cempedak. Tapi tak boleh makan banyak-banyak. Angin~ Saya buat goreng biasa je. Cempedak bersalut tepung gandum campur garam, kunyit dan air. Sedap ye. Balik kerja ni buat lagi la. Semalam masak sikit je. Kire berbaloi la beli sebiji cempadak harga RM7 dan dapat makan banyak kali dari beli siap dekat kedai.


Buat adik saya, nabilah. Selamat hari lahir yang ke 20 tahun. Lahir di hujung tahun. Semoga panjang umur dan murah rezeki!


xoxo

16 komen:

::Aja:: berkata...

sdp kan? ak sanggup tunggu buah kat pokok masak tau..dapat la 3x goreng...nak bg rangup ko letak tpung gandum 1: tepung beras 2..means t.beras byk dr tpung gndum..sure lg sdp n crunchy..:D

HeNRieTTa JoSe berkata...

yummy cempedak goreng....rietta kurang gemar..klu cucur cempedak...rietta suka...yang mentah...no no no...susah nk kunyah...

pss....selamat hari lahir adik dhiera...

Myra Jay berkata...

Sedapnya cempedak goreng... :D

Kakzakie berkata...

Kakak kalau cempedak goreng pun tak tahan perut kembung tapi dek kerana suka makan aje dhiera...

::NureeN:: berkata...

sedapnyerr... tp x leh mkn lg la... angin huhuuu...
eh, nama adik kita sama la nabilah jugak :)

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam dhiera..
oo..penggemar cempedak goreng rupenye..
cma x suke mkn cempedak goreng sbb bila mkn,isi buah tu jadi cam cheese pizza...nk kunyah pun rase len mcm.. hehehe..tp en asben cma suke!

* sanah helwah buat adik ye* :)

Cikgu Ma berkata...

la..mana yg bergoreng nya...hehe

mama aini berkata...

assalam & selamat tahun baru dear..ehem jgn makan cempedak tu banyak2 tau..angin..
selamat hari lahir buat adik dhiera..

ctk berkata...

wah cempedak....ct suka cempedak goreng....amboih..sampai x sempat2 nak ambil gambar ye...hehee

Kasih Salina berkata...

alahai sedapnya..kita yg tak mengandung pun blh ngidam juga tgk ni haaa..

ct kektus berkata...

dah lama tak makan cempedak goreng. sebab pokok cempedak depan rumah abah dah tebang. huhuuu

Wenwink Kidu.Duki berkata...

semua org suke makan. heran tol wen dhiera.. sebab wen buat tak endah je dengan cempedak goreng. huhu

LYAfrina berkata...

sedapnyer..klo mkn y fresh nipon sedap.. sejuk2 daripeti

E'in berkata...

dapnye!!!! xbg ein sikit pun...

zulhilmi tempoyak berkata...

xde hantar sket ke.. heheh

nabilah_2908 berkata...

sedapnya...

nak tahu..hari tu balik dari pahang..beli gak cempedak...buahnya besar..tapi isi kt dalam ada la 3 4 ulas...