Isnin, 18 Februari 2013

Jumpa pengantin dekat Batu Pahat

Salam pembuka bicara...


Agak lama juga saya menyepi. Perasaan nak update tu ada tapi sangat lah kesuntukan masa. Sekarang ni, hampir setiap hujung minggu ada je jemputan kahwin. Rasa macam tak patut kalau tak hadir dalam majlis dorang sebab masa majlis kita masing-masing datang dari jauh.


Ini salah satu jemputan yang sempat penuhi. Majlis perkahwinan Anur dan Ainol. Bertempat di Batu Pahat, Johor di bulan Januari tak silap. Nice wedding ceremony. Ada banyak pilihan air yang ikut tong-tong air macam niaga dekat pasar malam tu. Dekat Selangor, saya belum pernah nampak majlis ada banyak tong air dengan pilihan air yang pelbagai. Ada air kelapa, cendol, limau, mangga.. Rasa nya adalah dekat 7 jenis air. Tapi sayang sangat, satu gambar pun saya tak tangkap. Rugi bonar la den.


Meh layan sikit gambar pengantin bertemakan soft pink dan silver. Gambar pengantin lama pun ada jugak.






Sebenarnya, kedua-dua pengantin lelaki dan perempuan ni kawan saya. Pengantin lelaki satu lecture hall dengan saya masa belajar dekat Kolej Matrikulasi Perak. Yang pengantin perempuan pula coursemate saya masa dekat UPM. Barakallah!


Majlis dorang hari ahad. Tak silap saya Isnin tu masih cuti. Tak pasti cuti Thaipusam ke cuti apa. Masa balik pun, jalan tak berapa nak jem sangat. Selalu ye dekat Seremban mesti jem kan.




Perjalanan nak ke Batu Pahat ni lama sangat. Banyak kali juga la saya bangun tidur bangun tidur sampai sakit belakang rasanya.


xoxo

8 komen:

C.T.K berkata...

comeynyer pengantin..ct cuti2 ni duk umah je, xdak jemputan kawen kwn...hihihi..

Lia Ilnia berkata...

Pengantin sama padan sama cantik! Barakallah. Lia kalau ke Johor memang akan sakit pinggang. Jauh bebenor, amik masa 6-7 jam jugalah.

aReLaN berkata...

sampai ke BP jumpa pengantin tu.huhuhu...jauh betul menapak

Kakzakie berkata...

Kalau di Johor janji ada cuti aje memang mesti ada kenduri kahwen. CNY yg lepas ini pun sama. Semalam pun sama eh... ramai betul org menikah kan..

HeNRieTTa JoSe berkata...

chantek plak tgk peach ngn silver tu...match...

♥ Cmª shIemª ♥ berkata...

salam dhiera.
tahniah bt psgan pngantin :)
jauhnye johor.... ^^

zEri sAfEerA berkata...

ohmai,,, ni lagi nice bj pngantin. combination of grey dgn peach. tergoda, hehe :D

mama berkata...

ehem banyaknya majlis yg dhiera hadir.. :)