Jumaat, 20 Julai 2012

Ahlan wa sahlan ya Ramadhan

Salam pembuka bicara..

Tak berkesempatan nak tulis panjang-panjang.

"Wahai orang-orang yang beriman, telah diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana telah diwajibkan ke atas umat-umat yang sebelum kamu, semoga kamu menjadi orang-orang yang bertaqwa" 
Surah al-Baqarah: 183.
sumber: google


Selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat. Berpuasa itu wajib. Rukun islam ketiga.

"Barangsiapa yang berpuasa Ramadhan dengan keimanan dan mengharapkan keredhaan Allah, akan diampuni dosa-dosanya yang terdahulu"
Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim
sumber: google

Semoga amal ibadat kita sepanjang bulan Ramadhan ini akan diberkati.

Lafaz niat berpuasa untuk sebulan

sumber: google

Lafaz niat berpuasa untuk harian

 sumber: google

Doa berbuka puasa
 sumber: google



Sepatutnya nak publish semalam tapi terlupa.

xoxo

29 komen:

cik tikah berkata...

tq for this nice entry :)

twinscraftlife berkata...

Hi! please do visit our blog! we sell purely handmade products such as pouch, earrings, cards et 쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^

dhiera berkata...

@ cik tikah: welcome

@ twinscraftlife: i will~

L berkata...

dtg sini bg senyuman, nk bawak milo tp xleh, pose kaaan =)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html

aNaYaNa berkata...

selamat berpuasa jugak..eh puasa ke tak ni?hehehe

mary ann ;) berkata...

selamat berpuasa ye awak ;)

cik pha berkata...

amboii kemain lagi siap ngn doa berbuka lagi haha oke slmat berbuka

AJ berkata...

puasa elok2.. :p

dhiera berkata...

@ L: wawah.. L naseb puasa kan?

@ aNaYaNa : selamat berpuasa jugak. naseb dapat puasa hari ni.

@ mary ann ;) dan AJ: selamat berpuasa ya..

@ cik pha: doa buke tu sama penting dgn niat puasa~

Ungu Violet berkata...

salam ramadan dhiera....selamat berpuasa..:)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

salam ramadhan al-mubarak dari aku k.. jgn ponteng2 puase yerk :)

CikMiMiey berkata...

SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA DI BULAN RAMADHAN YG MULIA INI DAN SALAM PERKENALAN ~ CM

Aa berkata...

Selamat berpuasa ya. :)

Aa berkata...

Selamat berpuasa ya. :)

dhiera berkata...

selamat berpuasa ya semua~

kamal "Özil" haziq berkata...

selamat menyambut bulan ramadhan dengan penuh keberkatan.. :))

Juliet_iRa~" berkata...

salam ramadhan :D

ciK LyndaWawa berkata...

selamat menyambut puasa sis...=]

Pondok Usang berkata...

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa sahabatku... =)

Iefa Ujang berkata...

selamat berpuasa dhiera :)

Kancil 8349 berkata...

selamat berpuasa

ct kektus berkata...

selamat puasa. :)

puasa jgn tak puasa. hihi

Cikgu Ma berkata...

salam ramadhan...waaa, nak kawen dah...moga semuanya berjalan dengan lancar =)

lyza berkata...

salam dhiera..
lamanya saya tak jenguk kt sini... apa pun selamat menunaikan ibadah puasa dan selamat menjalani kehidupan baru sebagai isteri.. ^_^

cikguNae berkata...

Salam Ramadhan Dhiera...
kesibukan yg teramat memendekkan langkah... membekukan minda... sayalah... :-)

mizzura berkata...

salam ramadhan dhiera...sorry lambat wish..wah..sekarang mesti tgh sibuk kannn...

Myra Jay berkata...

Salam Ramadhan Dhiera ;D

.izzati liyana. berkata...

selamat berpuasa jugaa :)

Ezad Skytech berkata...

Salam Ramadhan..:)