Selasa, 5 Mac 2013

Jaguh badminton!

Salam pembuka bicara...


Bulan lepas bulan yang agak busy juga untuk suami. Suami asyik-asyik oncall je. Lepas tu, bila weekend asyik ada tournament badminton. Nampak tak kesibukan dia tu? Hari tu dia join tournament badminton dekat kampung saya. Anak sepupu saya dengan adik saya pun terjebak sama la dengan dia ni.


Anak sepupu saya sikit-sikit, "nak main badminton dengan pak long" 


Ni antara gambar yang saya ada. Saya suruh anak sepupu je yang amek kan. Saya tak pernah ikut suami pergi mana-mana tournament sebab malas dan boring. Dari ikut, baik saya duduk dekat rumah je. Tapi kali ni, saya duduk umah jaga nenek. Bagi nenek makan dan kejut kan dia bangun dan lain-lain.


Ini adalah peserta badminton, treasure hunt dan futsal.



Adun Hulu Bernam bagi ucapan. Dato' Idris. Dulu masa saya kahwin, dia pun datang juga. Bagus cara dia ni, tak sombong.



Inilah anak sepupu saya.



Suami yang jadi refree.



Suami yang cuba jadi jaguh badminton.



Tapi rezeki tak panjang dalam tournament ni. Sebab ingatkan main single. Rupanya main pair dan suami tak sempat pun nak cari pair yang sesuai dengan rentak permainan dia. Kena banyak praktis sama-sama baru boleh serasi sebagai pasangan badminton.


Minggu lepas pun suami ada masuk lagi satu tournament. Tournament untuk Piala bla bla bla. Tak ingat piala apa. Main kalah mati. 1 game 30 mata. Tapi masa lawan kali ketiga. Dia dah kecundang sebab dia dah penat menunggu. Aih.. suami suami! Saya tetap berbangga lah sebab dia tak putus asa join tournament sana dan sini.


xoxo

6 komen:

Kakzakie Purvit berkata...

Kakak pun suka main badmintaon Dhiera. Kalau dah main macam ketagih tau..

emarieys berkata...

dah lama tak main badminton ni..

☾SHiemaCMa786☾ berkata...

Salam Dhiera..
wah..meriah..hobi hubby kita sama..agak2 klu nk pair ngam tak? :p

nenek kenapa? x sihat ke?
huhuh.. take care :)

HeNRieTTa JoSe berkata...

rietta xmen badminton...men pingpong jerrr...

LYAfrina berkata...

lya dh lama tak main badminton.. msa sek dulu..pernah la jd wakil.. skill pon dah lupa

nini berkata...

dah laman tak main badminton...hehehe....last men badminton ngan sepupu kecik pun boleh kalah sebab dah lama tinggal...=D