Khamis, 25 September 2008

perosak ekosistem

salam pembuka bicara..salam pembuka bicara..

salam ramadhan..

salam menyambut aidilfitri..

pejam celik,,pejam celik dh 25 ari kte b'pose...so,, tinggal bape ari je nk raye..but i dun fel anything. its juz nothing.. bak kte dr. nasir, xpayah beraya tp stadi tuk final..xpatot btoi..besok ramai la mahkluk kt kolej 17 mem'berambus'kan diri dan pulang ke tempat asal masing2.. tapi chenta masih lagi menjadi penunggu setia di kolej ni smpi ari isnin...bukan xnk blk awl,, tp ad sesuatu yang lebih penting untk dilakukan malam ahad nanti.. he=p. semestinya proses mengegarkan ekosistem kt malaysia nih. melupuskan pelbagai species yang mencari tempat untuk meneruskan kendiri..lalalala

tp guys jgn riso sbb chenta tidak keseorangan melakukan kencaman ekosistem tuh.. chenta akan bersama-sama beberapa kawan chenta. so, chenta xda la keseorangan jika dituduh bersalah nanti..hahaha.. actually, ahad nih chenta ada gathering kt Chicken Hurtz Buffet atau lebih senang dikenali sebagai Hartz. at 1st,,gathering 2 nk wat kt Restoran Nelayan Titiwangsa tp memandangkan terdapat beberapa sebab dan munasabab yang boleh diterima pakai maka kami telah mengubah hala tujuan masing-masing ke Hartz. sebelum itu,,ada beberapa langkah yang sangat meletihkan telah dirempuhi oleh kami sebelum menemui jalan buntu di Hartz.

Maka, ahad nanti segala species yang akan menjadi kencaman kami perlu lah bersiap sedia dan melengkapkan diri dengan segala keperluan yang diperlukan. time 2 chenta nk makan puas2.. tapi sebelum chenta meneruskan agenda 2, ada la pulak seorang hamba Allah nih menembak dengan peluru yang tak melekat pada organ yang paling penting dalam badan chenta nih. ade ke patot membantutkan niat chenta untuk merosakkan ekosistem ni dengan menggunakan status chenta sebagai nutritionist yang blom sempt lagi diiktirafkan oleh SIRIM. arghh...tidakk.. walaupun, secara kasarnya tidak kelihatan tetapi t'lalu menusuk kalbu. maka, chenta membalas dengan berpegang pada prinsip variety and moderate healthy eating... yaaa...kite boleh makan banyak mane pun asalkan ia mempunyai kepelbagaian dalam pemilihan makanan dan juga mengambil dalam kuantiti yang berpatutan dan yang paling penting sekali, ia adalah menyihatkan... yup,,menyihatkan badan chenta ni, meningkatkan ketinggian diri supaya tidak dipandang enteng oleh masyarakat terutama sekali bagi masyarakat-masyarakat yang merasakannya dirinya lebih tinggi dari chenta. Abang din terutamanya yang acap kali memanggil chenta dengan panggilan yang menyakitkan ati.. ini kecik bukan sebarang kecik taw.. untuk menghabiskan perbalahan mengenai status chenta yang tak sempat diiktirafkan itu, akhirnya,, chenta telah mengupah seorang peguam yang tidak bertauliah bersama-sama membantu dalam kemenangan chenta kali itu. yesh,,,akhirnya, mereka mengalah. dan chenta berjaya menyaman mereka.

kata-kata comel : makan secara berpada-pada di hari raya nanti. Salam aidilfitri.

0 komen: